четвъртък, 4 февруари 2010 г.

Съкровища древни




Майка ми е била малка, когато веднъж се качила на тавана на нейният дядо. И - о, чудо! Прашния стар, скърцащ вълшебен таван бил пълен с книги. Оказало се, че прадядо ми е бил запознат със световната класика - "Аферата Драйфус", мемоарите на Чърчил, исторически книги, ухаещи на древни битки...аве - с една дума - приказка.


След време, когато дядо ми е починал е имало някакво сдърпване между майка ми и чичо и относно разделянето на библиотеката и както се подразбира мъжът надделял.

Майка ми от своя страна останала вярна на желанията и мечтите си и започнала да си прави своя библиотека. За нейно щастие и двете и деца се оказали също книжни плъхове / е и спортисти - аз в баскетболните нашествия и колоезденето, а брат ми дори си основа школа по у-шу /. Както и да е - стана сложно, защото въпреки, че се купуваше по два екземпляра на по-интересните книги, някои просто нямаше възможност откъде да се набавят.

А се стигна и до рев от моя страна, когато си деляхме приказките. Дълги години не можех да преживея, че "Приключенията на Незнайко", "Арабски приказки" , Приключенията на Насредин Ходжа", "Приключенията на Лиско" и куп други останаха при него....поне докато не открих една забутана антикварна и не се снабдих с тях.

Като всяка себеуважаваща се библиотека си имам и печат - изобразяващ магьосник. Какво би било по-подходящо да символизира вълшебството на книгата.

Ето и няколко снимки на по-стари мои книжки:














5 коментара:

  1. Къде си ги скрила тези съкровища, че не ги видях на онази хубава книжна стена? :)
    Напоследък и аз установявам, че е трябвало по-отрано да си прибера книгите, защото брат ми ги е раздал някъде и почти нищо за делене не е останало. От тавани и мазета каквото успях, прибрах. :) И спрях да давам за четене, защото не връщат. Бавно и славно, с много усилия, си възстановявам библиотеката, чудейки се едновременно с това, за кого ли? Може пък на внуци да случа. :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като влезеш в хола, голямата стена вляво - на третия рафт..ей, ей...как ме подлъга да ти кажа точното местонахождение! :)))))

      Точе, може и на снахи да случиш! И няма да даваш!
      Дадох Зотов на един френд, оня ми се мота два месеца.
      Разболях се!

      Изтриване
  2. Отиди и го заплаши с воден пистолет. Веднага да го връща! :D

    А снахите ... недей, че са ми болна тема, гледайки какви девойки растат. :D

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.