вторник, 11 януари 2011 г.

Астрономическата часовникова кула Орлой в Прага



От своите метър и шестдесет и три, светът винаги ми е изглеждал огромен, непознат, пълен с тайнства и чудеса.

Златна Прага не напразно е наречена така. Човек веднъж да я види и оставам запленен завинаги.
Преди около два месеца празнуваха отбелязването на 600-годишнината на Часовниковата кула Орлой.
Има монтиран астрономически часовник, показващ движението на Слънцето, планетите и зодиите, календар на месеците и "разходката на апостолите", които се въртят на всеки кръгъл час.



А тук ще видите шоуто, по случай годишнината:



Вярвам, че въпреки всички обстоятелства, пак ще имам възможност да отида там.
А и не само там...

:)))

14 коментара:

  1. наистина невероятно шоу! накара ме да се замисля, защо нашите чествания на каквото и да е са винаги толкова еднакво скучни - речи, карамфили, ББ в кадър, тропаници, бира, кебапчета и чалга. в този ред.

    ОтговорИзтриване
  2. Забравяш потни шкембета, друсащи се на фона на народни песни.
    :)

    ОтговорИзтриване
  3. От съчетанието "Златна Прага" ми се припива бира, иначе още от предния ти пост по темата съм се навила да отида там.

    Рисувана кулата ми харесва повече :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ахааа, Скай - благодарско!
    Обзе ме някаква меланхолия и тази неделя я нарисувах. :)

    Замислям едно пътуване - двечките, сами, в Прага - опъваме дългите крайници и пием бира...ех...

    Само, че да предупредя, че ти ще обереш погледите. Там по блондинки изобщо не се заглеждат. Кеф! :)

    ОтговорИзтриване
  5. 1.твоята кула/рисуваната/ е златна :)
    2.светлинното шоу е много добро!
    3.и на мен ми се допи бира:(
    4.че ти си много висока...аз едва добутвам един и 60, светът е направо злокобен...
    :)

    ОтговорИзтриване
  6. сега се сещам за снимките ;)

    наистина много красиво си я нарисувала кулата!

    Като ходите да не забравите да ми донесете пражка бира, от навитите им сладки, някоя чехкиня и каска за хокей!

    ОтговорИзтриване
  7. Ел, страхотна е! Винаги съм знаел, че, ако някой може така изкусно да изрисува от натура Барад-дур, то това ще си ти. :D Жалко е, че не си ме хванала как се пуля от върха му, но следващия път като ми дойдете със Скай на гости и опънете едни безкрайни крайници (!?!), ще можете да се възрадвате на (се)пуленето ми! :D

    ОтговорИзтриване
  8. Миленка, слагам три сантиметра отгоре, щото косата ми е все рошава. Иначе май съм колкото теб. :)))

    Ламот, чакай малко да си запиша, че забравям, а твоите списъци едни дългиииии....:)
    Абе само една чехкиня ли искаш?
    :D

    Ностромо, стига ме предизвиква!
    Ще взема да се разрисувам и да си забравя задълженията.

    Каня всички ви на бира!
    Място и час на срещата - U Fleků, в четвъртък, когато луната смигне на слънцето.
    :)

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасни са!
    И шоуто, и рисунката!
    Ще пием бира, капризите на луната са подробности. ;)

    ОтговорИзтриване
  10. Вижадала съм го на живо и е много впечатляващо!Разходката на апостолите на кръгъл час е много зрелищно! Пожелавам на всеки да има възможността да види за какво става въпрос!Поздрави за рисунката, Ел!

    ОтговорИзтриване
  11. Ваня, Цвети, благодаря ви много! :)

    Анджи, може и да е само на обяд, а може и после да са го направили на всеки кръгъл час. Няма значение. Важното е, че там е страхотно и има един дух на стари времена, които витае в цялата атмосфера...Изобщо не е за изпускане.
    :)

    ОтговорИзтриване
  12. Още ме е яд за тази златна Прага !
    Направо от летището тръгнах за Кошице !
    И там беше пълно с католически храмове :)

    ОтговорИзтриване
  13. А аз поставих условие преди време "Ще пия само чешка бира в...Чехия"!
    Е, случи се така, че ми се...случи :))) Е па, пих, на пъпа, под часовника, тъмно пиво, отрязоха ни главите, ама нали бях пила вече бира, хич ми не дрема :)))
    Ел, приемаш ли поръчки за картини, че много ми се иска да те ...окача по стените ми :Р:D

    ОтговорИзтриване
  14. Вал, а монахини имаше ли? :)

    ДИве, закачените на стена мои шедьоври са точно шест. Четири са у дома и два - подарени.

    С това мое темпо за арт-емоции, ще те огрее като наближа стотака...:)

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.