сряда, 26 май 2010 г.

„Аз може и да не съм прав, ама кюфтетата без лук не ги одобрявам.”


Сдобих се с ей това:
"50 златни български филма" - Пенчо Ковачев
Както вече съм споделяла много обичам книги с илюстрации, снимки и останах доволна. За съжаление книгата ми бе подло отнета за уж кратък период и само можах да я прелистя, но се развълнувах и реших да ви споделя част от българските филми, които са ми сред фаворитите:



"С деца на море" - 1972 г.
„Ха-ха, чичо Манчо, снех те!“
„Имам да спя още 10 минути и идвам.“


"От нищо нещо"- 1979г.
" - Алоуу - другарко...Джейн Фондааа!"
"- И ти ли, Бруте!"
" - Защо да гръмне, бе другарко?"


"Опасен чар" - 1984г.
„— Куче-касичка. Къща-касичка. Заек-касичка. Куче-касичка.
— Старомодно.

— Имаме модерно — зарче-касичка, шлем-касичка.

— Икономията е майка на мизерията.

— Тъй вярно, другарю капитан.

— Това куче защо е зелено?

— То е крокодилче.

— Защо не пише?

— Заяжда. От влагата.

— Лошо другарю…

— Седларов.

— Лошо, Седларов, лошо.“



"Двойникът" - 1980г.
"Нека изучим законите на природата, за да можем да я управляваме!"
„Брат'чед, аз я свалих… Димитрова! Тя те обича…“
„Я изчисли, колко ще струва това "Ме уи" на държавата!“
„— Сега не е модерно да кажеш «ще сковем кочина», а «ще реализираме кочина».“


"Вилна зона" - 1975г.
„Первазов, а ти, документ имаш ли?“
„Аз може и да не съм прав, ама кюфтетата без лук не ги одобрявам.”


"Изпити по никое време" - 1973г.
„- Лошото е, че е пред публика. Ако бяха само майка ти и баща ти...
- Все тая е. Поне пред публика няма да ме бият. Ама после...“
„- Иначе имаш чудесна стойка.
- Е, да. на първия урок учителят ме похвали. И това си беше.
- Той все ти праща много здраве.
- Ами?
- Да, бе! Каза "Да си жив и здрав, че се отказа!" “


"Специалист по всичко" - 1962г.
"Пробиваме дупки всякакви!"
"Вълчи дол? АУУУУУУ!!!" :)))

32 коментара:

  1. И аз не ги одобрявам кюфтетата без лук, друго си е...

    ОтговорИзтриване
  2. Все едно таратор без чесън...
    Или мъж без косми...

    Как да му се прияде на човек?
    :)

    ОтговорИзтриване
  3. хахаха в днешно време май трудно се намира мъж с косми :D :D :D
    Та за филмите... няма такова нещо като старото българско кино, супер филми са това!!!!
    Благодарско за това, че ги показваш, младите да се научат, че няма как беше - нещо си Джонас брадърс и Ханна Монтана и други глупости...
    Поздрави ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Забравих "Специалист по всичко"...ще взема да го добавя...
    То нито мъже има, нито жени!
    Какво е това безобразие!
    Хана Монтана вече я измести Селена Гомес.
    Аз ги следя тия работи - кво знайте вии..
    :)

    ОтговорИзтриване
  5. Е, това си е просто злато. Много сполучливо си ги сбрала... Бих добавил и "Васко да Гама от село Рупча", въпреки че не е игрален:

    - Слушай бе, ти знаеш ли че е забранена експлоатацията на детския труд? Или като сме в капиталистически води, всичко ти е разрешено! Експлоататор!
    - Да върнеш детето веднага, че ще видиш какво значи глад в капиталистически води!
    - Ние не сме за едната манджа. Имаме по-високи идеали.


    - Казал съм му също, че сме големи приятели.
    - С кого?
    - С Вас, другарю капитан.

    И други такива изцепки... Ех, какви времена... Сега се сетих и за "Неочаквана ваканция". :)

    ОтговорИзтриване
  6. Дамм - списъкът може да се удължи...но ме обхвана мързел вълшебен

    ОтговорИзтриване
  7. Чувал съм че тоя мързел бързо се предавал от блог на блог. Аз цял ден спя, два пъти сънувах едно и също нещо, добре, че с тези цитати малко ме поразсъни. :)

    ОтговорИзтриване
  8. ахаха. Тодор Колев ми е много смешен като млад!
    Лошото е, че повечето класики на бг киното са правени преди аз да съм се родил

    ОтговорИзтриване
  9. То и "Мисия Лондон" ми хареса:

    "Лебеди канибали"
    "Да не мислиш, че ще пратят истинската кралица при тия маймуни?"
    :)

    ОтговорИзтриване
  10. @Bia - чакай само книгата да попадне отново в ръцете ми!
    Има интересни факти относно снимането на самите филми...т.е. ще раздувам официални клюки...
    :)

    ОтговорИзтриване
  11. Оооо, примомни ми уникални сцени:)Гледала съм ги многократно и всеки път със сълзи се смея. Моят фаворит е "Оркестър без име". Знам го наизуст и няма ден, в който в определена сутуация да не мога да реагирам с реплика точно от този филм.

    "Ами ако ни ангажират за ГДР-то, там нямат добри стстави" :)

    И "Два диоптъра далекогледство"...Абе, много са:)

    ОтговорИзтриване
  12. Моят фаворит си остава "Вилна зона" - 1975г:)
    Целият филм е доста налудничав което наистина радва :)

    ОтговорИзтриване
  13. Сложи и "Дами канят" и "Селянинът с колелото"
    ...Кучета и котки може, а прасета-не може..Ама,ха!!Санкции, глоби...

    ОтговорИзтриване
  14. "Баш Майсторът"
    -Ш'ти даам по 10 лева надник, ама да ми седиш като на плаж — по бански.
    "Прасето е животно — иска грижи.."

    "Войната на таралежите", "Таралежите се раждат без бодли" и изобщо всички таралежи, са ми фаворити. Макар, че е много трудно да определя сред всичките златни филми, но ..:))
    "-Когато татко се ядоса на мама, чупи чаши. Това е защото жена не се удря. Ама е по-скъпо."

    "Оркестър без име"
    - "Паднал й бил гласът! Ами че наведи се да си го вземеш!" и прословутите реплики с Лайза Минели и бонбонките тик-так, цигарките "Кент":)Или "-"Ама защо бе Велко, защо? Мен никой не ме е прецакал до сега, той мене ще ме цака с топла бира". :))и така натам:)

    "Топло"
    -"Голям човек е дакела.."

    "Тримата от запаса", "Кит" -Цаца ама риба... -Риба ама Цаца.... -Цаца ама риба ...."
    Малейй, колко са много:)))

    ОтговорИзтриване
  15. „Брат'чед, аз я свалих… Димитрова! Тя те обича…“
    "Другарката" е Шивачева, а не Димитрова. Поне във филма, де.
    И последният цитат там е от "Опасен чар" - при проверката на цеха за гоблени, като отговор на
    "Мислиме да реализираме и "Лунната соната""...
    -----------------

    И аз да добавя от любимите ми:
    "...домашна* е, ама те са със "Шевролет"!
    *вишновката

    "Издишате, Велкооо, издишате..."

    " - С буржуазно възпитание...
    - Но Вие сте от село???
    - Всички сме от село."

    Ако някой иска, може по всяко време да ме изпита на който и да е от споменатите по-горе филми, от който момент пожелае. Ако сбъркам някъде реплика, бирата е от мен.

    ОтговорИзтриване
  16. Много сте добри, вееее :)
    Хубаво е, че има хора които ги помнят...
    :)

    ОтговорИзтриване
  17. " - Здравейте, доцент Денев. Докторите ми откриха някакво ХОРМОНАЛНО разстройство... Влияе ли...?
    - Ъ-ъ-ъ, снощи превеждах до много късно. Изморен съм. Елате утре.
    ----------
    - Братчед, другарката, бе! Много харесала статията. Получила разстройство."

    ОтговорИзтриване
  18. Аве morrt - като ме караш да се хиля така рано сутрин на гладно ми се ромбоират плочките на корема... :)))
    Аз се сетих за "Оркестър без име":
    "Айде прего, ма!"
    :D

    ОтговорИзтриване
  19. Пак от там:
    "Обича те? Не те обича? Нейна си работа. Обаче да ти удря шамар?! И то пред чужд човек?!
    ...
    Дайте сега "Лет ме бий!"

    ОтговорИзтриване
  20. Забравих. Сори за двата поредни.
    Ако си пускаш пак филма, наблюдавай внимателно лицето на Велко точно след култовата реплика
    "Ай сиктир! Десет дена ши и свиря под прозореца! Да не е Лайза Минели?"
    Ще видиш, че това(вероятно) е спонтанната му реакция, в резултат от импровизацията на Филип Трифонов.

    ОтговорИзтриване
  21. Ок.
    Спешъли за физиономията му ще го пусна и ще го наблюдавам!

    ОтговорИзтриване
  22. "...
    - Не си бе, тате, ама виж. Опитай се да я решиш.
    - Я да видим.
    'Един кулокран издига на 120 метра височина ... един кулокран издига на 120 мет...'
    Няма такъв кран!
    Аз когато е трябвало да ги решавам тия задачи, съм ги решавал!
    И няма да ме занимавате с вашите глупости!"


    "- Бите, този чадър е мой.
    - Ферщее нихт.
    - Чадъра, чадъра е мой.
    - Вайс нихт.
    - Вас нас, ама ми свихте чадъра ...
    ... айде влачи"

    Или, както би казал един от "Шведските крале" (почесвайки се по естествено белия потник), "шведка бе, шведка"

    Кирил Господинов!
    Мир на праха му!

    ОтговорИзтриване
  23. Ако съм привнесъл някаква тягост с този спомен, моля за извинение ... с това:

    - Аз съм само един прост магьосник.
    - Ама много прост!

    ;)

    ОтговорИзтриване
  24. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  25. " - Каква е програмата?
    - Дуо "Пластик", Сиси Боата и Шведките.
    - О, Шведките... Сиси Боата тази вечер да излиза без боата.
    - А, то всъщност беше смок, ама той изгяга.
    - О!"

    ОтговорИзтриване
  26. Ееее - то коментарите станаха по-интересни от поста..
    Амаха!
    :)

    "Опасен чар":
    "Стига простотии, бе тате!"
    :D

    ОтговорИзтриване
  27. Хахахха супер сте!
    от филма "Топло"
    "-Кажи на татко си, че към осем часа в ресторанта на гарата, ще му пръсна главата! Високо му го кажи!
    -Татко, чичко Снегов вика, че към осем часа ще ти пръсне главата. Не, не е при нас, няма да му отворя, той вика през дупката!
    -Чичко Снегов, татко каза да си затваряте устата да не ви падне ченето през дупката!
    -Кажи на баща си, че ченето ми е добре закрепено и че мога да го схрускам като морковче!!!
    -Татко, татко, зъбите на чичко Снегов са при нас, много са смешни!
    -Момиценце, дай ми зъбките там, зъбките дето паднаха там, момиценце...
    -Чичко Снегов, татко каза че ви е предупредил!"
    :D :D :D

    ОтговорИзтриване
  28. Хихи, любимите ми филми...Я да добавя и аз нещо :)))
    "Казал съм ти - когато говориш с мен ще мълчиш!"
    "Аууу, ама ти знаеш ли, че имаш страшни очи!"
    "Дайте ми лост и опорна точка...кой го беше казал? Леонардо!" "Мисля, че да."
    ("Дами канят")

    ОтговорИзтриване
  29. Ахаххха - чета ви и съм се ухилила като оня котарак от Алиса ;)))

    ОтговорИзтриване
  30. Много обичах "Рицар без броня" като бях малък :)

    ОтговорИзтриване
  31. Това е много силен филм, мосю Ла Мотх.
    :)

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.