понеделник, 12 април 2010 г.

Космическият 12 април


Днес чаках, чаках някой да се сети, че преди 49г. един човек е полетял в космоса, ама нец...
На 12 април 1961г. СССР изстрелва в Космоса първият пилотиран космически кораб с космонавта Юрий Гагарин.
Малко данни: полетът е продължил 1 час и 48 минути. Гагарин прави една обиколка на земното кълбо.

Как именно е избран точно той? От групата, която първоначално е била двадесет човека, а впоследствие са селектирани шестима души, сред които и той. По мои детски спомени, баща ми е разказвал, че на избраните дали нещо да изпият, нещо от което им ставало лошо, т.е. се чувствали зле. След това ги питали поотделно всеки – как се чувства. Единствено Гагарин отговорил, че се чувства зле. Явно искреността му е натежала везните в негова полза. Не знам дали това е вярно...просто го споделям. Баща ми през 61-ва година е бил в танковата школа в Плевен / тя била в Казанлък, но я преместили / – и там дошъл на приятелска визита самият Юрий Гагарин – с един джип.Божеее... Направили няколко защитни кордона около него – баща ми е бил във втория или в третия...не си спомня вече, но блъсканицата била невероятна. Дам...трудно е да се защитиш от народната любов...:)

Тук е мястото да спомена и първото живо същество полетяло в космоса – кучето Лайка.



Друго за 12 април:
Първата космическа совалка на НАСА - „Колумбия“ извършва първата си мисия от 12 до 14 април 1981г.

За читателите на блога ми не е тайна пристрастеността ми към Космоса.
Просто не можех да не се включа днес, въпреки ужасното главоболие...

А ето и весело настроение от Алиса:)


снимка Лайка - източник
снимка Гагарин - източник

9 коментара:

  1. Не знаех за тези ти интереси, но пък явно всичко с времето си.:)
    Струва ми се, че нарочно в последните години 12 април се игнорира. Сигурно, защото е свързан с руснаците и т.н. Ами така е - дори на някого да не харесва, това са фактите и те остават в историята.
    Поздрав, че писа за датата с това:
    http://vicove.com/list_pic_open.php?id=35520&listtype=&catid=17

    ОтговорИзтриване
  2. Ахаххха - леко ми мина главата.
    Благодаря!
    :)

    ОтговорИзтриване
  3. Да видя в статията снимка на Паметника на Г.Иванов пред Ловешкият МОЛ!

    ОтговорИзтриване
  4. Хей.. днес се бях сетила за Юрий.. чаровният съветски космонавт, героят от моето детство!

    Хубав ден, Ел, дано те отпусне главата..

    :-)

    ОтговорИзтриване
  5. @MadWizard - ще си направя труда и лично ще прескоча до Ловеч, но само ако ти ми услужиш с фотото си!
    @Dimitrana S. - изкрънках по повод днешния ден сладолед за всички в офиса, та сега съм екстра.
    И главоболие нямам!
    Но езикът ми е страшно студен...бррррр

    ОтговорИзтриване
  6. Светла дата, но за съжаление оползотворена за нуждите на съветската пропаганда по онова време. По-малко от месец след това и американците пращат човек в орбита, но неговото име само след браузване в нет-а можеш да го разбереш.
    И все пак трябва да им се признае на руснаците, че тогава космическата им програма е била по-напред от всички останали за разлика от сега.
    Иначе според мен трябва да се чества и денят на първата изпита бира в космоса... :)

    ОтговорИзтриване
  7. Тук щах да вметна нещо за цензура, но ще замълча...

    ОтговорИзтриване
  8. Е, това вече отива към автоцензура... ;)

    ОтговорИзтриване
  9. Браво..
    По-всичко личи,че наистина си падаш по-космоса.
    А това си е хубаво падане...

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.