петък, 13 август 2010 г.

Пак мрънкам...време няма, а свещи има


Все си мисля, че този, който е измислил Работата е искал да отдалечи човека от интелектуалния му прогрес. Или както е казал Аристотел: "Всяка платена работа обсебва и разваля ума" и "Този, който има пот на челото, няма мисъл в главата си" / май пак беше от него :)/
Та този, който е измислил Почивката и в частност летните, нажежени до алено / с лека охра /, ухаещи на миди и водорасли, лениви отпускарски дни явно е имал същата цел.
Голяма част от книгите, които съм чела, съм успяла да прочета предимно в детските и юношеските си години. Съвсем погрешно си мислих и тайно се надявах, че "когато порастна голяма и няма да имам уроци" ще разполагам с цялото време на света за Четене.
Да ама не.

Става все по-трудно и по-трудно. Отговорностите се множат, времето се съкращава или се завърташ в омагьосан кръг, калейдоскопа се върти и вълшебни цветни фигурки измарят очите ти...
Ще кажете - който иска търси начини, който не иска - намира причини. Съгласна съм и не съм съгласна. Принципно - да. Реално - не.
То работа, прекъсване на отпуски, належащи ремонти, деца, кучета, роднини, лели, рожденни и именни дни, концерти, приятели, болести, плажове, медузи, блогове, върколаци и вампири, борещи се за къс тоалетна хартия....
На всичкото и отгоре днес бях поканена да гледам с един телескоп парада на планетите.
И да зяпам Персеидите:

Да ама не...
Нищо!
Ваймс форевър.
И Карл Сейгън е върха!
Това е!
Всичко е въпрос на приоритети.
Ама понякога тия приоритери ставам много, дявол да ги вземе!
Сега нали настъпвам в дебрите на псевдонауката, че си викам докато не съм хептен изпростяла с тия Атлантиди, фараонски проклятия,календари на маите и НЛО-та, да се запозная със света, населен с демони.
Псевдонаучни демони.
:)

Добре, че има свещи!

Ха! Докато го напиша това чудо, то станало петък 13-ти! Супер!
Ще ми се случи нещо необикновено значи...
:)))

Снимка "Персеиди" - от тук и тук.

6 коментара:

  1. Отдавна съм се примирил, че няма да прочета всички книги и вече не изпитвам вина.Това дори увеличава удоволствието от четенето.

    ОтговорИзтриване
  2. Тъй се смях, че го прочетох три пъти. :) Много истини си вмъкнала, Ел, ама нищо не разбрах за демоните на Сейгън. Сигурно си викаш: "Не стига, че нямам време, ами сега и да разкавам! Айде сядайте и почетете и вие малко, готованци!"... :D

    ОтговорИзтриване
  3. Честит Петък 13! Част от метеорният поток ще се изсипе върху Земята и ще събуди злите демони и ще се сбъдне проклятието на фараоните. Ще настане апокалиптичен ужас, ще изригват вулкани, носещи огън директно от ада...Живи мъртъвци ще възкръснат и ще бродят по земните пътища господни..

    еъм, Ел, май ще е добре да ме цапардосаш с книгата на Сейгън. Сънувах кошмари нощес, съвсем сериозно! :(

    Когато времето не стига, значи го ползваш добре :)

    ОтговорИзтриване
  4. Владо, не става въпрос за вина, а за алчност. Поне при мен.
    :)))

    Аххахаа - Ностро - ще разказвам - как иначе!

    Ламот - събуди се, събуди се! Хефест, остави го, чуваш ли! Не го дърпай за краката!
    Ей тия богове! Няма отърваване!
    :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Много е трудно

    И аз се хващам, че с времето ми става все по-трудно да чета поне колкото преди.

    Горан

    ОтговорИзтриване
  6. "Голяма част от книгите, които съм чела, съм успяла да прочета предимно в детските и юношеските си години. Съвсем погрешно си мислих и тайно се надявах, че "когато порастна голяма и няма да имам уроци" ще разполагам с цялото време на света за Четене.
    Да ама не."

    Мда. И аз бях така. Разбира се с уговорката, че исках да порасна голям, а не голяма :)))
    Освен това исках да стана продавач на сладолед. По понятни причини :)))

    Иначе ... след първия прочит на "Денят на трифидите", неочаквано някак загубих интерес към нощта на Персеидите :)))

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.