петък, 20 април 2012 г.

Книгите - лична собственост или не?


    Имам въпрос.
    Ако човек е достатъчно лош, надменен и префърцунен и никой не може да му угоди, поради която причина най-често получава жълтици за личните си празници.
    И ако е достатъчно тъп и халосан и ги профуква предимно за книги, има ли право после да прави с придобитата си собственост каквото си ще?
    И тази собственост лично или семейно имущество е?

    Има ли право някой да му налага личните си прозрения, мнения и вкусове за това какво да прави с въпросната собственост?

    Ненавиждам някой да ми се меси в каквото и да е!

    Адвокати има ли тук?

:)))

пп. Блогролът ми от 6-7 месеца е напълно неуправляем, не мога да правя никакви промени, пък ме мързи да го правя наново, затова си спретнах друг допълнителен.
Ако някой нещо не се съзира, моля да сигнализира с бутилка коняк.




:))))

38 коментара:

  1. Аз, като една изключително материална личност, която много държи на книгите и игрите си, дори не бих питал :Д Щом съм си го купил, с мои пари, то си е мое... И по принцип дори мразя като трябва да давам разни неща "назаем" :) Най-любимо ми е "Ама защо си ги наредил така. Можеш еди как си..."
    (За частта със семейния въпрос не смея да коментирам :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вероятно имаме кръвна връзка. :)))
      Собственически настроената ми натура вържи да слага жиг на всяка моя вещ.
      Рядко давам книги назаем, само ако човекът е по-специален и му имам доверие, т.е. ще ми я пази.
      Само аз имам право да издевателствам над страниците си! :P :))))

      пп. Нека питам - Що си ги наредил..., ама ако почнат да ги разместват без позволение!
      То все едно да ти сменят чекмеджето с чорапите! :(

      Изтриване
    2. O, да... Това с разместването е просто... недопустимо! :)
      Като имам гости в нас (така де, преди в Пловдив), може да си разглеждат каквото си искат, ама после само да имат късмет да не го намеря където си е било :Д

      Изтриване
    3. Нали...? :))
      То пък аз като ги подреждам и размествам през няколко месеца, като че ли мога да си намеря нещо. Все търся ли, търся и нервно похапвам от сандвича с разтревожен поглед опипвайки рафтовете... :P

      Изтриване
    4. Друго си е като ти си ги разместваш :Р Аз обичам от време на време да "пренареждам" рафтовете :Д И на мен ми се е случвало да търся нещо на място, което помня от предишната подребда и после да не си спомням къде точно е отишло... :Д

      Изтриване
    5. Аве те книгите сами се разместват, докато не ги наблюдаваме, убедена съм в това!
      :)))

      Изтриване
  2. Мен ако питаш - незакупилият ги може само да ги чете (ест. само с твое позволение), при това пазейки ги като очите си, без да ги изнася от вас и ако ги пипа само с измити ръце!
    Никакви останали права не се полагат, дори на мнение относно вкуса ти, заглавията им, авторите, темите, цените, количествата, начина на подреждане/разхвърляне из секцията и апартамента и други подобни. А бе нещо като отношението към гащите ти примерно, но още по-специално. :D

    Оф, това е вечната тема, по която мрънкат и се бъркат (и то най-вече малко или никак нечетящите). Гледам да си свиркам и да си правя каквото си знам. По-добре да харча за книги, отколкото за кифленски радости.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз мисля така!
      Щом нещо е закупено с мои пари / т.е. не от семейния бюджет /, по мой вкус - би трябвало да не се изявяват никакви претенции!
      :)))
      Ама как ще свиркаш, като някой ти е надраскал с червен маркер първата вътрешна страница на любима книга! Споко - жив е, но не за дълго... :)

      Изтриване
  3. Както вече казах - само книгите могат да разберат какво ми е, но те не предоставят други възможности. Аз лично бих пробвала да купя следващия път една книга за себе си,една за спорещата страна и една обща ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йюппп, Зори - даваш страхотни идеи!
      Ще купувам по три, амаха! :)))

      пп. Имаме много по два екземпляра, но беше заварено положение.:)))

      Изтриване
  4. На мен лично ми е трудно с "общи неща", искам да си имам мои си, да си знам, че нещото си е мое и си имам правата над него! Дори се усещам, че съм и малко на принципа "моето си е мое, чуждото също" :))) Ужасна съм, не се гордея с това, но... Та за книгите: твои са - купени или подарени край, вече са си твои и ти отговаряш за тях! Хубаво да се дава, да не сме толкова... дребнави и егоистични, но е болно когато другият не пази и любима книга и ти я върне (примерно) като мекица окапана с ... боровинков конфитюр или лютеница. Е как да даваш :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, ти си истинска жена! :))
      Естествено, че всичко вкъщи принадлежи на жената.
      Без праха и трохите по земята! :P

      В случая конкретно - аз искам да драскам / тихУ, че Фроги и Ностро ще ме скалпират! / , т.е. слагам номера и личен печат. Но другата страна въобще не е съгласна в тази ххмммккхх..."гавра".

      Изтриване
    2. Хахаха "Woman on top" направо! Ехеее печати, номера... :D Плюса е, че понякога ти връщат книга между страниците на която може да има подарък :))) (метален разделител с надпис-велика мисъл) На такива хора с удоволствие давам книги хахах

      Изтриване
    3. Връщали са ми книги с шоколади вътре, а веднъж имаше кекс с орехи и портокалови кори...
      Придружаващ разбира се, не пъхнат вътре.
      :P :))))

      Изтриване
  5. Откровено казано, не че ми се е случвало и не говоря от опит, но мисля, че много бих се подразнила някой да ми казва какво да правя с книгите си - тези, за които съм заделяла от заплатата си и чиято покупка е била приоритет сред други. Пък тва да ми пипа по рафтовете, да изважда книги и после да ги слага на друго място!? Ще се изприщя от ужас. :P

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми точно така си е.
      Какво право има, та нали можех да ги профукам, изпия или там квото се прави...
      Щастливка!
      Никой не ти пипа рафтовете. :)
      Хайде да отидем да пипаме рафтовете на Ностро, викам аз! :P :)))

      Изтриване
    2. Наредил съм на котарака си първо да хапи, после да пита!... Аз затова съм толкова нахапан де, ама поне библиотеката ми се охранява денонощно! :P

      Изтриване
    3. Не ме плаши ти мен с котки!
      Гаргамел, Сиамчо, Макс, Блеки...нема ти изброявам повече...
      Мога да ги хипнотизирам с нокът! :))

      Изтриване
  6. Който драска по книгите, заслужава да бъде наказан! :P
    Наказанието трябва да е нещо от рода на конфискация на цялата библиотека и пренасочването й към мои владения например. :P

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Говори си, говори...нищо не чувам аазззз...трала-ла-лааа...
      :)))

      Изтриване
  7. Хе! Червен маркер???

    БЕ КАЗАХ ЛИ ВИ АЗ, ЧЕ ДЕТСКИТЕ КНИЖКИ НЕ СА ЗА МАЙКИТЕ, М? :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахахааа, еййй!!
      :)))
      Фроги, знам че си ужасена от това как издевателствам на книжките! :)
      Червеният маркер беше употребен от лице, което по паспорт е доста дърто!
      В знак на протест срещу мен. :(

      Ако дочуеш нещо от юг, значи разиграваме войната на семейство Роуз! :)
      Няма да викам за помощ, че не те знам на кого ще помогнеш! :P :)))

      Изтриване
    2. Ясна работа - не познах този път. :)

      Колкото до викането, май и двамата ще имате нужда от помощ, така като ви гледам как безобразничите. Единият плющи печати, а другият дращи с червен маркер! Ще ви утрепя ве, ей!!!

      Изтриване
    3. Ах, спукана ми е работата! Въх, въх...
      Аз кво ги плещя тук на всеослушание...
      :P :))))

      Изтриване
  8. Ха-хаааа, то е съвсем очевиден отговорът, май, май - "Мой, мой, мой!" ;)))

    Никой не ми пипа книгите у нас, даже не смее и да си го помисля, че наказвам я с "Война и мир", я с "Изворът", 'найш ли к'ви цицини правят.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, един се сети за визуалното доказателство, заело очеизваждащо място! :D :)))
      Скай, ето това ми надраскаха: http://shop.pingvinite.bg/?cid=3&pid=29553
      Знаеш ли как тежи?
      Като ги запраскам всичките подред! :))))

      Изтриване
  9. Не знам за книгите, аз се чудя къде и кога ще удари земетресението и дали ще пострада собствената ми библиотека от него :D:P

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За някое конкретно земетресенийце ли иде реч? :)))
      Гледай ударната вълна да е в правилна посока / към котарака на Ностро /
      :))))

      Изтриване
  10. Да, да, и той да пропее: "Мой, мой, мой..." :D

    ОтговорИзтриване
  11. Кой, кой, кой каза, че ми подарява библиотеката си? :P

    ОтговорИзтриване
  12. аз пък съм емоционално привързана към изключително малка част от вещите, които притежавам, а вероятно не повече от 50% от тях (емоционално стойностните ми притежания) са книги. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нима се лишаваш от удоволствието да изгравираш инициалите си върху калъпче сапун примерно? :D :))))

      Изтриване
  13. а,сапуна е друга работа. него не давам да го гледат дори. но най-безцеремонно и изключително лесно го заменям с друг.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дам...колкото е по-кратък периода, толкова жената е по-чиста. :D :)))

      Изтриване
  14. Олеле! Не знам в какво настроение си била, когато си писала тоя пост, но знам, че не бих желал да ти се мяркам пред очите, когато си в него :) Пък ако имаш и дълги нокти... :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жените си лакирват ноктите, за да не им личи кръвта под тях, не знаеше ли? :P

      Изтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.