понеделник, 6 декември 2010 г.

Честит Никулден!


Никулден е!
Поне докато напиша следващите редове - ще стане.
Мислех, че ме очаква тежък ден, огъващи се трапези и облещени рибешки глави, но - радост:
Църквата забрани рибата на Никулден!
"Риба на Никулден не може да яде всеки, а само този, който се черкува в храм, носещ името на св. Николай"
Хе! Тъй като съм кръстена в близкия до нас храм "Свети Иван Рилски", чувствам се напълно свободна да ...хммм... ям каквото си искам.
Тъкмо радостта споходи стомаха ми и чета по-надолу (нямам време за вестници и телевизия, затова добрите/лошите новини идват при мен късно...):
"Напишето го с големи букви: Бургас да яде риба на Никулден"
Този заповеден тон изобщо не ми харесва. Още повече когато е от брадат старец, облечен в червено ;)

Не обичам шаран. Особено пък с люспи!
"Малко познат е факта, че рибата трябва да е с люспи, защото голата риба е символ на бедност. Люспите се почистват внимателно, така, че да не падат на земята. Ако някоя люспа все пак падне, тя не трябва да се настъпва, защото който я настъпи, ще се разболее и ще умре. Костите на рибата се събират и изгарят, закопават се в земята или се пускат в реката или морето." - повече тук.

Обичам морските дарове и се надявам на някоя и друга скаридка, приготвена лично от баткейшън. Щото ми е именник - да ми е жив и здрав!

Честит празник на бургазлии и яжте каквото и в каквито си количества искате!
:)))

Всички знаете с какво ще ви поздравя:
Очаквате с това:


или с това:



но избрах...:


Хайде да ни е честито!
Че и Рачков щял да идва чух...
:)))

15 коментара:

  1. Впрочем, пак става дума за геронтологична грешка
    Понеже тая година Никулден е в понеделник, а не събота и неделя някой се е престарал, а старците подписват като селски кметове:)
    Но не е проблем , яж каквото искаш, стига да има :)))
    виж тук :http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=693055

    ОтговорИзтриване
  2. Честит имен ден на баткейшъна ти :) Завиждам му, че може да готви :) Аз веднъж се пробвах да сготвя риба, печена, но накрая имах чувството, че ям гумена подметка :( Леко прегоряла гумена подметка.

    Викам да се намуаме всички с риба, както подобава :)

    ОтговорИзтриване
  3. Да ви е жив и здрав именника!
    Хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  4. честито на бургазлии, на именниците, на моряците, рибарите, банкерите и на всички, които обичат рибка :P аз пък смятам подобаващо да орибя домочадието с няколко ципури, филенце от сьомга, малко суши и хайвечре. да не споменавам, че ние запразнувахме служебно още в събота, а днес продължаваме - пак служебно... :)))) мъка, мъкаааа!

    ОтговорИзтриване
  5. Ех, че празнична седмица! Днес - Никулден, в сряда - студентски, а в петък - е, петъка си е петък. :D

    Честито на баткото. Днес да не те преуморява с физ-културни дейности, затова пък само с културни - може. :))

    Върти ми се една рибена вечеринка в главата... :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кръсто, спокойно! Аз си ям каквото и както си искам :)

    Ламотски - да знаеш какви торти прави баткейшъна! Никога не съм яла подобни!
    :)

    Благодаря, Gloxy-Floxy! От прекалената консумация на фосфор очите ми почват да светят!

    Гардже, мъка не ами....защо точно в съседната на моята стая в офиса има винаги отрупана маса.
    Не мога да разбера каква е тази моята орисия, все на изкушения да бъда подлагана!
    :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Ностромо, верно че е изморително...но пък така обичам празниците :)
    Ще търпим!
    :)))

    ОтговорИзтриване
  8. Честит ви празник! И именникът ти да е жив и здрав. :)
    С риба или без, искам да съм си в Бургас сега (и не само).
    Ел, шаран и аз не обичам, гади ми се понякога от него. Обяснимо е, дядо беше рибар и с морска риба съм захранена. Много трудно проядох речни и язовирни и малко от тях са ми вкусни.

    Аз ще пържа калкан довечера и ще го ям, без да се мръдна да се черкувам днес. Чак толкова вярваща не съм, стига ми, че се кръстих в съзнателна възраст - във варненската "Св. Николай", а и кръстникът ми е именник днес.
    Хич не им обръщай внимание на онези в черното, от скука се чудят вече какво да измислят. Наздраве. :)

    ОтговорИзтриване
  9. Хах, Точе - тъкмо ти писах в блога :)
    Мен никой не ме е питал за кръщенето - била съм бебе :)))

    Наздраве!
    И днес да вземат да ни пуснат по-рано от работа!
    Амаха!
    Не стига, че училищата не бачкат...
    :)

    ОтговорИзтриване
  10. Честит празник на всички именници! Здраве, радост, щастие!Много хубав ден е днес, да си го изживеете с кеф!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Цвети!
    Важното е, че няма да готвя.
    :)))

    ОтговорИзтриване
  12. Честито! И на Бургас, и на морето и на трудовите му хора.
    Аз обичам речна риба, напук на ценителите. Ама така, с много мазнинка и холестеролец. И днес преядох, сигурно в близките няколко месеца няма да си помисля за риба.

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря, Светле!
    А така - няма само акули да ядем.
    Аз пък снощи така се набучих на един шарански кокал, че риба изобщо да не ми се мярка пред погледа!
    :)

    ОтговорИзтриване
  14. Акула? Не я близвам, мирише на амоняк (бля).

    ОтговорИзтриване
  15. Никога не съм вкусвала ;)
    Щом казваш - няма да ям!
    :)))

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.